Cinque Terre- un loc de poveste

Cinque Terre (Cinci pământuri) este un loc de poveste, un loc pe care trebuie să îl vizitezi neapărat. Se află pe malul mării, în zona Linguria din Italia. Acesta cuprinde cinci foste sate pescaresti: Monterosso, Vernazza, Corniglia, Manarola, Riomaggiore, care astăzi sunt vizitate de turiști din intreaga lume și fac parte din Patrimoniul Unesco.

Cum ajungi în Cinque Terre

Cea mai ușoara modalitate pentru a vizita aceste orășele colorate este varianta de a ajunge cu avionul in Pisa sau Genova, iar de aici poți lua trenul.

Noi ne-am complicat puțin pentru că am vrut să plecăm și să ne întoarcem pe același aeroport, iar de unde suntem noi, nu sunt zboruri spre Genova sau Pisa. Astfel, am zburat la Milano, apoi am luat trenul către La Spezia, unde aveam cazare pentru trei nopți.

Drumul cu trenul a durat puțin peste trei ore, am trecut prin multe tuneluri, dar am avut parte și de privești superbe. Biletele le-am achizitionat online de pe TrenItalia, cu ceva timp inainte sa ajungem in Italia. Am înțeles că trenurile în Italia mai au întârzieri, dar noi nu am avut nici o problemă, totul a fost ceas.

Unde ne-am cazat în Cinque Terre

Noi ne-am cazat in La Spezia datorită prețurilor mai accesibile. Am descoperit însă, că La Spezia este un oraș foarte frumos, chiar dacă nu are plaja. Are un port spectaculos și o faleza impresionantă, plină de palmieri, magnolii si flori frumos colorate. Orașul are un vibe extraordinar. Seara, toate straduțele și terasele erau pline de turiști.

De aici, in fiecare dimineață am luat trenul către unul orașele care formeza Cinque Terre. Prețul unui bilet era de cinci euro de persoana/segment și se putea cumpara de la automatele din gară. Recomandarea noastră este să plecati cât mai de dimineață, pentru a evita aglomerația din gară.

Monterosso

Pentru că eram obosiți, am horatărât ca in prima zi să stăm mai mult la plajă. Așa că am ales Monterosso. Acesta este cel mai mare orășel și singurul din cele cinci, care are o plajă mai mare. Este singura plajă unde poți găsi nisip.

Aici ne-am bucurat, mai mult de jumătate de zi, de o plajă superbă, o mare curată și limpede cum nu cred că am mai văzut. Poți închiria șezlong cu umbrelă, dar la fel de bine poți sta și pe prosop gratuit.
Este foarte ușor de ajuns, deoarece după ce cobori din tren, mai cobori câteva trepte și esti deja pe plajă.

Vernazza

Venazza este considerat cel mai frumos dintre toate, iar cele mai frumoase poze se pot obține de pe traseul MonterossoVernazza. Pixar Animation Studios s-a inspirat din frumusețea sa și a creat un film „Luca” în 2021.
Noi am ajuns aici, la apus, făcând traseul de mai sus, un traseu mediu ca dificultate, dar care pentru mine a fost destul de greu, din lipsa condiției fizice. Însă totul a meritat, pentru că la fiecare pas erau niște priveliști superbe. Cred că a fost cel mai spectaculos traseu făcut de noi până acum.

Corniglia

Corniglia este cel mai mic dintre cele cinci, nu are port și se află la cea mai mare altitudine. Aici se poate ajunge cel mai ușor cu trenul sau pe jos. Noi am luat un microbuz de la gară, pentru că era foarte cald, dar și foarte mult de urcat. După ce ne-am plimbat pe straduțe, am admirat peisaje de vis și am mâncat o înghețată delicioasă, am coborât pe jos pâna la tren, pentru a merge spre următoarea destinație, și anume, Manarola.

Manarola

Manarola este al doilea oraș din Cinque Terre dinspre La Spezia și se află la doar 500 m distanță de la prima localitate. Aici gara este despărțită de oras printr-un tunel frumos decorat.
In Manarola am stat mai mult pentru că am luat prânzul, apoi băieții au dorit sa se bălăcească puțin.
Ca să plecăm spre Riomaggiore am luat un vaporaș, dar nu am avut timp să ne dezmeticim prea bine că eram deja ajunși la noua destinație.

Riomaggiore

Riomaggiore este cel mai sudic și are gara la nivelul mării. Aici am stat foarte puțin, pentru că deja se însera și noi trebuia sa ne îndreptăm spre cazare, însă suficient pentru a lua din energia locului.

Totul a fost foarte frumos, ca intr-o lume de basm. Într-adevăr Cinque Terre este un loc de poveste, un loc care ne-a ramas în suflet și pe care îl recomandăm cu mare drag.

Ne puteți urmari si pe instagram călătoriivisători, unde găsiți informații utile, poze și filmulețe, postate în timp real din locurile în care mergem.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *